thawierdkid

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

waaah

Av Donno - 24 september 2012 00:05

Om man nu ska vara en sådan som tror allt man läser så börjar jag nog bli ganska förbannad.

Nu vill Reinfeldt ge mer pengar till invandrarna i form av bidrag (inte lån, bidrag...).


Och först vill jag bara komentera att jag är inte rasist eller något, folk får väll ha vilken hudfärg,kultur och så vidare de vill. Kunde inte bry mig mindre faktiskt. Allt jag kräver är att man visar respekt för mänskligheten.



Jag förstår fullständigt att då man kommer till Sverige efter att ha flytt undan krig eller liknande så behöver man pengar och så för att komma igång med sitt liv. Men vad fan, lite gränser finns det.

Skolorna skriker att det inte finns några pengar att köpa in böcker och skolmaterial. Men då är det klart att vi ska kunna ge ÄNNU mer pengar till invandrarna som kommer. Och för att inte nämna hur många arbetslösa det finns i Sverige, varför då ta in fler personer som bara kostar pengar och som inte kan få ett jobb eftersom de är för rädda/deras kultur inte tillåter det/inte kan prata svenska/har ett utländskt namn/what ever. Rainfeldt skickar Sverige i en ekonomisk sits som inte kommer gå att lösa, eftersom alla som förstår systemet vi har i Sverige fattar att vi måste ha fler jobb så staten kan få in mer skatt så dom kan skaffa nya jobb och kunna betala ut alla bidrag till alla som är sjukskrivna, arbetslösa, föräldralediga osv.


Men då om det är brist på jobb och vi tar in fler som kommer gå på bidrag så kommer hela Sveriges ekonomi bara krascha. Det kommer bli skit av alltihop och Sverige kommer sluta som ett u-land till sist.

(Jag säger inte att alla invandrare går på bidrag, jag är fullt medveten om att de också jobbar.)


Och det nya "lånet" som dom pratar om låter ju som om det vore en bra teori....

..förutsatt att:

1. Sverige skulle ha resurserna för att kunna ge ett sådant "lån".

2. Att det faktiskt skulle vara ett LÅN, med andra ord; Staten får tillbaka pengarna.

3. Att det inte skulle gå ut över några andra lån. Speciellt eftersom jag tycker att 1050:- /mån. är för lite pengar att röra sig som gymnasie elev. (Fast jag får ju också köpa mina egna kläder om mor min inte känner sig snäll och kastar lite pengar på mig)

4. Om det inte skulle underlätta för alla som får det här "lånet" att skita i att skaffa ett jobb eftersom om dom inte gör det så slipper dom ju ge tillbaka några pengar....






Nu tänker jag släppa det här. Ville bara skriva av mig lite.

Och vill bara göra det klart för alla så det inte blir några missförstånd:

- Jag ville inte starta en diskussion, ville bara få ur mig mina åsikter så jag inte letar reda på Rainfeldt och tar hand om saken på det sättet.

- Jag är inte rasist. Tycker bara att det är fel att göra skillnad på människor, alla borde få samma förutsättningar. (För det är faktiskt inte SÅ JÄVLA JÄTTE synd om alla som kommer till Sverige, i de flesta fall är det faktiskt de själva som får det att se ut som det.)






/Donno

 
 
Ingen bild

Hej

8 oktober 2012 22:57

"För det är faktiskt inte SÅ JÄVLA JÄTTE synd om alla som kommer till Sverige, i de flesta fall är det faktiskt de själva som får det att se ut som det"

Jag tar för givet att du vet vad du pratar om här.

Donno

10 oktober 2012 08:06

Att alla som kommer som flyktingar faktiskt får det rätt bra i slut ändan fast de tycker synd om sig själva?

Eller ja, de flesta kanske jag ska säga. Det finns alltid undantag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Donno - 27 maj 2013 00:38

Har inte skrivit på flera år känns det som. Orkar fan inte mer. Blir så trött på människor som sviker när de sagt att de ska stå där. Måste skaffa mig nya vänner, ny partner och allt. Måste göra om och göra rätt. Helst flytta, byta namn till Ull...

Av Donno - 8 april 2013 22:31

Trodde inte det skulle kännas så mycket, så jävla ont.  Både i själen och i kroppen. Hjärtat är ingen idé att ens ta med. Vill egentligen inte ens skriva om det eftersom jag inte vill dra ner någon. Men måste få ventilera.  Känns som jag har sval...

.

Av Donno - 31 mars 2013 11:15

Känner hur allting som jag kämpat för att hålla uppe håller på att rasa ner på mig. Om jag försöker laga en vägg så rasar en annan ner och den tredje brinner upp. Det är bara för mycket, all stress, ingenting som går ihop som jag vill.  Min dröm ju...

Av Donno - 29 mars 2013 07:01

ALDRIG att det skulle kunna vara lugnt mer än en vecka. För fan. Antingen är det småtjaffs med pojkvän eller så är det kroppen som jävlar eller så är det något av hemmen som har något skummt för sig.  Men det är ju bara utmärkt om allt är på en gån...

Av Donno - 19 januari 2013 20:50

Ett barn utan en mamma klarar sig, det äter ersättning och har antagligen en fosterfamilj eller någon annan som tar hand om den. Ger den mat, kärlek, närhet och allting annat ett barn behöver.    Men vad gör man åt en mamma som inte har något bar...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Power

I've been through alot.

But I'm still here, still alive.

Stronger than ever.

  

1up 


Ovido - Quiz & Flashcards